InterMail: Nedjusterer forventningerne til regnskabsåret 2022/2023
InterMail nedjusterede fredag forventningerne til selskabets omsætning, EBITDA og EBT for regnskabsåret 2022/23.
Omsætningen forventes nu at lande i niveauet DKK 122-128 mio. (tidligere DKK 125-135 mio.), og med baggrund i den lavere omsætning forventer selskabet nu et EBITDA-resultat i niveauet DKK 18-22 mio. (tidligere DKK 22-28 mio.) samt EBT-resultat i niveauet DKK 0-4 mio. (tidligere DKK 5-10 mio.).
Nedjusteringen er primært relateret til den svenske forretning, da den svenske krone er svækket og den økonomiske situation påvirker kampagneaktiviteten hos InterMails svenske kunder. Udover dette er indtjeningen også ramt af ekstraordinære omkostninger til rådgivere vedrørende diskussioner om selskabets strategiske retning. På EBT-niveau rammes InterMail også af øgede renteomkostninger.
Som det kan ses i de nye forventninger, rammer den lavere omsætning fuldt ud på indtjeningen, om end en ukendt del dog kan skyldes de førnævnte ekstraordinære omkostninger. Dette er i tråd med udmeldinger om, at InterMail i år investerer i at bygge kapacitet op til fremtidig vækst. Denne justering af forventningerne indikerer derfor, at de ikke viger fra denne strategi på trods af udfordrende markedsvilkår på det svenske marked.
HC Andersen Capital modtager betaling fra InterMail for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Michael Friis kl. 21:05, 21-05-2023.
InterMail er et datadrevet kommunikationshus med en mission om at hjælpe kunder med at optimere og automatisere deres kundekommunikation. InterMail har de tre forretningsområder 1) Leadgenerering, 2) Kundekommunikation og 3) Kundeloyalitet. I de tre forretningsområder håndterer InterMail mere end 500 virksomheders kommunikation og marketing, hvor selskabet hjælper med at skabe nye leads, mersalg via data samt øge kundeloyaliteten for eksisterende kunder. InterMails 2023 strategiplan indebærer fokusområder om at fordoble selskabets omsætning fra DKK 100 mio. til DKK 200 mio., øge omsætningen lønsomt både organisk og via akkvisitioner med 50% af omsætningen fra rådgivning og digitale produkter samt skabe et solidt overskud år for år. Aktien er noteret på Nasdaq Copenhagen.
Read more on company page