InterMail: Fortsat vækst - indtjening er presset af forventede investeringer
InterMail har her til morgen aflagt halvårsregnskab for regnskabsåret 2022/2023 (1. oktober 2022 til 31. marts 2023). Omsætningen steg med 7% (9% i lokal valuta) til DKK 67,4 mio. Væksten er i høj grad drevet af forretningsområdet leadgenerering samt opkøb.
Driftsindtjeningen målt på EBITDA landede på 12,7 mio. (DKK 13,8 mio. i H1 2021/2022). Faldet i forhold til sidste år skyldes især investeringer i fremtidig vækst, hvoraf en del stammer fra opkøbte forretninger. Dette er i tråd med udmeldinger fra ledelsen i forbindelse med årsregnskabet. Her udmeldte selskabet, at dette regnskabsår ville blive et mellemår, hvor selskabet ville investere i at øge de fremtidige vækstmuligheder.
Dette understøttes også af, at guidance for regnskabsåret 2022/2023 fastholdes, hvor selskabet forventer at øge omsætningen til niveauet DKK 125-135 mio. med et EBITDA resultat i intervallet DKK 22-28 mio. samt resultat før skat (EBT) på mellem DKK 5-10 mio. Resultaterne i første halvår indikerer, set i lyset af InterMail normalt ikke har de store udsving imellem halvår, at helårsresultater lander midt til den høje ende af guidance-intervallet.
Pengestrømme fra driften før finansielle poster lander på DKK 11,7 mio. (DKK 17,5 mio. i H1 2021/2022). Dette er primært drevet af en negativ udvikling i arbejdskapitalen, herunder især leverandørgæld. Dette må delvist anses som en periodeforskydning. Forskydningen i tilgodehavender følger fint omsætningsstigningen.
I morgen fredag kl. 10:00 kan du møde og stille spørgsmål til InterMails CEO Anders Ertmann, der vil præsentere regnskabet og svare på spørgsmål fra tilhørerne. Tilmeld dig det virtuelle live-event og stil allerede dine spørgsmål her: https://www.inderes.dk/videos/intermail-praesentation-af-halvarsrapport-for-20222023
HC Andersen Capital modtager betaling fra InterMail for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Michael Friis kl. 08:33, 27-04-2023.
InterMail
InterMail er et datadrevet kommunikationshus med en mission om at hjælpe kunder med at optimere og automatisere deres kundekommunikation. InterMail har de tre forretningsområder 1) Leadgenerering, 2) Kundekommunikation og 3) Kundeloyalitet. I de tre forretningsområder håndterer InterMail mere end 500 virksomheders kommunikation og marketing, hvor selskabet hjælper med at skabe nye leads, mersalg via data samt øge kundeloyaliteten for eksisterende kunder. InterMails 2023 strategiplan indebærer fokusområder om at fordoble selskabets omsætning fra DKK 100 mio. til DKK 200 mio., øge omsætningen lønsomt både organisk og via akkvisitioner med 50% af omsætningen fra rådgivning og digitale produkter samt skabe et solidt overskud år for år. Aktien er noteret på Nasdaq Copenhagen.
Read more on company page